lördag 1 december 2012

Ruud van Empel - och lite annat


I dagens SvD såg jag en bild av Ruud van Empel och jag blev helt fascinerad. När det gäller konst är jag sannerligen inte särskilt bevandrad och jag kände inte till honom förut. Nu när jag sitter här och skriver inser jag plötsligt hur oproportionerligt små bladen är :) Nå ja, det är ju ett montage, naturligtvis, och det finns ju inga lagar som säger att man måste ha alla delar i samma skala.

Jag har flängt runt på Kupolen med sovande Nasse i vagn medan Älsklingen stod på julmarknad i grannbyn med ungarna å skolans räkning. Nu står han och fixar med maten medan jag sitter här vid bordet och dricker kaffe och cognac. Asch, nu ber den rackaren mig att komma och fixa älgfärsbiffarna. Suck! Slut på friden. För stunden i alla fall.

1 kommentar:

Alex sa...

Vilken häftig bild! Känner inte till honom heller.