söndag 24 mars 2013

Projekt

Simma
Jo då, det går hyfsat. Två, ibland tre, gånger i veckan kommer jag iväg och simmar - förutsatt att jag inte är sjuk och att det inte är totalkris på jobbet.

Sjal av japanska blommor
Jo då, det går också hyfsat. Jag är inne på fjärde raden av fem. Första tio blommor, andra nio, tredje åtta, fjärde sju och femte sex blommor. Elva blommor kvar, fast några är redan påbörjade.

Skaffa en smartphone
Jo då, jag har kommit så långt att jag bestämt mig för operativsystem, operatör, ungefärlig omfattning av abonnemang och telefon. Heja mig! Det blir android, Telia eller Tele2 för täckningen (inte Halebop för supportbehovet) och en Samsung S3. Jo, jag vet att det kommer en ny Samsung alldeles snart. Det skiter jag i. Och nu annonserar Telia om ett paket innehållande ovanstående och lite till, så jag ska försöka åka förbi på hemvägen imorgon och se om jag äntligen kan komma till skott.

Börja springa
Jag väntar på att marken ska bli springbar (Nej, jag tänker inte ge mig ut och springa med broddar!). Jag läser kom-igång-och-spring-bloggar och tittar på "springkläder" på nätet.

Börja styrketräna
Min hållning är en smärre katastrof, så i synnerhet bålen måste jag få fason på. Jag har kommit så långt att jag mailledes fått klartecken till att använda sjukgymnastiken (hemma på lillsjukhuset, som jag ska tillbaka till i maj) utanför kontorstid och jag kommer att få hjälp av någon av sjukgymnasterna med genomgång av maskiner och med tips.

Boka "Romantikpaket" på hotell till min födelsedag
Det gick inte att boka på nätet, så jag har skickat ett mail.

Tapetsera sovrummet
Jag har bestämt mig för tapet och kollat upp ungefär vad det kostar att få det gjort.



Inga kommentarer: