lördag 29 juni 2013

Ro

Jag har skickat Älsklingen till buan så att han ska få vila upp sig. Det är tungt att vara ensam med ungarna så mycket som han fått vara den här veckan, när jag kommit hem vid åttatiden på kvällen i princip varenda dag. Nästa helg blir det min tur.

Ällingarna har för första gången fått vara ute i hönsgården idag. En liten stund fick de komma ut på gräsmattan också. De verkade tämligen nöjda. Jag har just varit ute och hjälpt dem in i hönshuset för natten. De hade lagt sig på en hög halm i ett hörn av hönsgården. Det är inte lätt att vara liten älling utan mamma som visar en rätt.

Svalorna kvittrar men jag ser dem inte flyga. Seglarna, däremot, svävar fortfarande högt upp i skyn. Och på andra sidan åkern ropar ett par ringduvor.

Ungarna sover. Jag har en liten stund i ro. En liten, liten stund alldeles för mig själv.

2 kommentarer:

anna sa...

KRAM

Heidi sa...

God sommar og varme tankar frå meg.