måndag 20 januari 2014

Bokbokslut 2013


Jag läste 37 böcker i fjol. Jag tycker att 52 böcker per år, en i veckan, är ett anständigt antal. Men nå ja, när livet ser ut som det gör, är det bara att gilla läget.

Bara tio av böckerna har jag läst, de övriga är CD-böcker jag lyssnat på.

Jag blir tämligen förskräckt när jag ser att inlägget om den första bok jag läste för året är daterad 4:e juli. Dessutom är det ett glapp med ett inlägg 21 februari och nästa just 4:e juli. Det måste vara något fel. Läste/lyssnade jag inte alls på fyra månader? Ja, nu släpar ju inläggen ofta efter en del, och ibland har jag läst böckerna flera veckor innan inlägget kommer, men ändå. Var det så att jag läste utan att läsa ut, eftersom jag bara somnade ifrån och aldrig fick något sammanhang?

De jag gillade allra, allra bäst var nog:
Berättelsen om Pi
Den odödliga Henrietta Lacks

Tror jag.

Inga kommentarer: