söndag 25 januari 2009

Lust(ar)

(SKYLLA PÅ HYPODEA)

Någon gång, någonstans läste jag om en undersökning som visat att det inte var de par som hade bäst sex som var lyckligast, utan de som hade mest sex. Jag tror att det ligger något i det. Därmed inte sagt att det sker någon sänghalmsaktivitet av kaninmått i det skyllska hemmet. Men kanske det borde.

Jag tror att det har en bondingfunktion, det där lite trötta, småstressade, snabbvardagssexet. Ja här står vi, du och jag, mitt i detta vardagskaos, men det är VI i alla fall, DU och JAG.

Och mitt i detta inferno, där allt är skit, paniken står mig upp i halsgropen, livslusten och hoppet om en framtid i princip är borta så är sex ungefär det sista jag tänker på.

Men så minns jag den där undersökningen. Och trots att jag bara är trött, trött och ledsen, ledsen, så kryper jag intill Älsklingen, och med lite tid, känslan av hud och doften av man, min man, så finns den ju ändå där, lusten, någonstans långt, långt därinne.

Och när jag gjort så, tre gånger på en knapp vecka, så är lusten plötsligt närvarande. Och Älsklingen ser nöjd och belåten ut. Hans tålamod har tilltagit och han ser mild och oberörd ut när jag går här och surar på förmiddagen, och då orkar jag också bryta det.

Och här går jag, med min nyväckta, mycket påtagliga och allestädes närvarande lust och förundras över att något sådant kan leva och frodas när bomberna kreverar omkring mig. Är det som undersökningen säger, mån tro, eller är det bara en nyutplockad spiral i ett bäbislängtande och mycket oförnuftigt undermedvetet som gör sig påmint?




Kommentarer:
[2009-01-25 22:10] EvaP: "Och Älsklingen ser nöjd och belåten ut." Det får mig att le!

Det är kanske som Dr Phil brukar säga: Det är bara att göra det.

[2009-01-26 08:39] LillaMolly: Låter som om du hittat en metod som funkar för dig. Grattis!

[2009-01-26 16:56] Basilika: Jag har ju inte sarskilt mycket erfarenhet av langre relationer, men allt efterson jag blir aldre sa borjar jag inse att sex fyller manga olika aspekter. Sex som terapiform tex, och som hjalp att bonda som du skriver.
Sen ar jag likadan - desto mindre sex jag har desto mindre lust far jag. Och ju mer sex jag har, destom mer sex vill jag ha ;)

[2009-01-26 19:55] Malena: fint att läsa och fungerar precis som du och basilika!

[2009-01-26 22:51] vajl: Lust föder lust. Grattis!!

[2009-01-29 09:25] Garbo: Jamen tusan vad bra!! Jag tror verkligen oxå att man stärker banden med sex, och så lugnar och tryggar det ju veheherkligen. Sex föder mer sex... Grattis Skylla! :)

Inga kommentarer: