onsdag 13 februari 2013

Äsch då!

Garnet, som jag beställde i söndags kväll, låg i brevlådan redan igår. Bravo, Barn & Garn i Töckfors! Idag gav jag mig på det hela. Jag hittade ingen virknål nr 4 (däremot två 3½ och två 4½, förutom alla andra miljutters olika storlekar). Jag tänkte att det nog skulle gå bra med en 3½ och att det inte gör något om blommorna blir lite täta och kompakta. Blomman blev mer än kompakt, omansäjer. Som serpentiner krullade det sig redan tredje varvet. Efter ytterligare en genomsökning av virknålsförrådet gav jag upp. Jag får åka inom stan på vägen hem imorgon och köpa mig en 4. Ja, imorgon ska jag nämligen åka och jobba igen.

Här är Lucys sjal av japanska blommor. Jag är ofta på hennes blog, Attic 24. Alla färgerna gör mig så glad.

Och imorgon är det Valentin. Jag har köpt tre kartonger chokladhjärtan som jag ska lägga på respektive pojkes plats vid bordet innan jag sticker - bara jag nu inte glömmer det. Nasse behöver ingen chokladkartong, tänkte jag, även om hon är minst lika väl värd en.


Inga kommentarer: