måndag 22 september 2008

#%&§#%#$%

SKYLLA PÅ HYPODEA


Nu har hundjäveln varit här igen och så när haft ihjäl Vitnos. Han hade lyckats ta sig in i buren och stod med huvudet inne i "boet" när jag kom springande och lyckades dra ut honom. Och så den imbecilla jägarhussen i bil efter.

- Har ni stängt in hunden igen?

- Jag kan sätta dit er för det!

- Jag får jaga var jag vill!

- Han jagar inte kaniner, han jagar rådjur!

Och så jag, som hysterisk står och skriker bredvid.

- Håll reda på din jävla hund!

- Du får så fan jaga på vår tomt!

Blä, hur ska jag nu kunna somna?



Kommentarer:
[2008-09-22 22:08] jägaren: Jag ber innerligt om ursäkt å idiotens vägnar - jag är hemskt, hemskt ledsen för att en jägare beter sig så illa. Så får det inte vara! Kan du kontakta din lokala jaktkrets och tala med en ansvarig?

[2008-09-22 22:41] repoo: Men vaddå? Om han får jaga var och vad han vill, t ex kaniner i din trädgård, så får väl rimligtvis du köra en traktor med överdimensionerad jordfräs vart du vill, t ex i hans trädgård? Eller bulldozer? Genom hans hus? Det tycker i alla fall jag låter rimligt!

[2008-09-22 22:53] Betty: Ring polisen och fråga dem vad du ska göra.

[2008-09-22 23:09] Jazz: Skulle också anmäla. Speciellt om han menar på att hans hund har all rätt att vara på er tomt. Och så tror jag att du ska försöka hitta ett sätt att vara lugn. Nu påstår jag inte att det är lätt. Det är bara så att man ALDRIG kan vinna ett bråk eller ens få någon att lyssna. Tyvärr.

[2008-09-23 01:51] Garbo: Vilken jävla loser. Åh vilken idiot. Hans hund jagar inte kaniner, nähä, nä nä. Ring polisen imorgon bitti. Utan tvekan. Det minsta de kan göra är att råda dig. Hur mår kaninchen? <3

[2008-09-23 03:08] crackgrrl: stackars lilla kanin! ring polisen.

[2008-09-23 07:26] Kand Dropp: Fy så ledsamt. Stackars, stackars Vitnos. Vad säger Gullunge? Hoppas han inte märkte något.
Och jag håller med repoo. Bulldozer genom hans hus låter rimligt.
Tyvärr vet jag att med jakthundar kan sådant hända. Men det här hade kunnat undvikas. Hunden varit där förut. Han borde kunnat lista ut med baken att hunden skulle söka sig dit och ringt och varnat er eller sett till att hunden inte drog åt det hållet. Hans attityd är oförlåtlig. Skaffa en inbrottssäker bur och sätt upp den på jägarens konto. :-)

[2008-09-23 08:21] AnnA: Åh, men vad är det för fel på folk? Jag hade också skrikit som en stucken gris. Men när jag lugnat mig hade jag helt enkelt tagit kontakt med polisen och rådfrågat hur man kan komma till rätta med detta. Speciellt eftersom jägaren tycker sig ha jakträtt ända in i din kaninbur. Sjukt!
Pussa kaninen, hoppas den mår bra.

[2008-09-23 09:27] MBF: Ring polisen och fråga vad du ska göra. Och ser du jägaren igen kan du lugnt och snällt tala om att du har både oxfilé och råttgift hemma och att du vet precis vad du ska göra om hunden jagar din kanin igen, på din tomt. Får inte det honom att ta en annan sväng med hunden för all framtid är han ett lost case.

[2008-09-23 09:42] morsan: Och jag blir också så ledsen. Vi har hämtat vår surjämte hos grannens kaniner vid ett flertal tillfällen när hon smitit från oss, men hon har aldrig lyckats ta sig in i burarna. Jag vet inte ens om hon försökt.

[2008-09-23 15:25] Basilika: usch, sant far mig att vilja grata lite... lilla kaninen :(

[2008-09-23 17:36] Lisasan: Vafan?! Det var det värsta jag hört, hur i hela friden kan man bete sig så? Och påstå att han har rätt till det dessutom? Ring polisen tycker jag. Och råttgift och oxfilé är inte helt fel, åtminstone inte att lugnt berätta för honom att det blir nästa steg om du ser honom på din tomt igen.

Inga kommentarer: