lördag 1 november 2008

Eurydike i solen

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


I morse låg Djurmo klack rosavit i soluppgången. Himlen är klarblå och snön gnistrar. Det är -10 grader, men mellan rutorna har flugorna vaknat till i solskenet.

I mitt knä ligger Trollungen och snuttar. Drakungen är med sin far och köper lördagsgodis.

Jag börjar undra om det där med kopparspiral var någon bra idé, för det är tampong och binda och byte en gång i timman som gäller. Jag vet inte riktigt om jag ska våga mig ut i eftermiddag.

Jag blev uppvaktad med fin blomma, tårta och många kramar innan jag gick från jobbet igår. Alla vill att du ska komma tillbaka sa de. Alla. Och på utbildningen ville folk inte ens sitta på samma bänkrad som jag. Jag är bara så förtvivlat rädd att AT ska innebära ytterligare 21 månader i Hades.

Vänd dig inte om Orfeus!


Och apropå Eurydike, gud som jag älskade den här filmen som barn! För 30 år sedan, eller så :)




Kommentarer:
[2008-11-01 11:44] Bonita: jag vill gärna tro att de som uppförde sig så illa och var så inskränkta under utbildningen, hörde till undantagen. En rejäl bunt undantag förvisso, men ändå undantag. Jag vill gärna tro att du inte kommer att möta en sådant gäng igen. Jag vill gärna tro att du kommer att få det lika härligt på det nya stället.
Jag tänker tro att det blir så.

[2008-11-01 11:49] Anni: Små sjukhus brukar vara trevligare än stora... Och din vinterbeskrivning där i början var alldeles sagolik!

[2008-11-01 12:36] Doriz: Håller tummar!!!

[2008-11-01 22:36] kicko: Du ÄR såädr fantastiskt bra, våga tro på det. Det var utbildningstiden som var det galna, inte nu i verkligheten. Nu får du vara precis den du är och bli omtyckt för det, hurra!

Och sen måste jag så klart ävren utbrista i ett litet:

Menskopp! =)

[2008-11-02 10:20] Skylla: kicko: Ja, de hade jag glömt bort. Det får väl bli en sådan, åtminstone om spiraleländet ska vara kvar. Var köpte du din?

[2008-11-02 10:46] Skylla: @kicko skulle jag förstås ha skrivit. Jag hypomailar.

Inga kommentarer: