lördag 19 september 2009

Lizzy surtant och hennes sega matte

Den här bilden gör inte alls dagen rättvisa, för det har varit strålande väder. Här är klockan i och för sig närmare sju på kvällen, så det är väl därför himlen ser lite "avfärgad" ut.


I morse for Älsklingen och Drakungen på Mulleskola. Jag gjorde melodikrysset. Mina svärföräldrar brukar alltid lösa det, och de och Ippo-Olivia har givit mig lust att försöka mig på det igen. Det var länge sedan sist, 30 år eller så. Hur som helst lyckas jag alltid missa programmet - till idag. Jag lyckades faktiskt lösa krysset, men det berodde sannerligen inte på att jag kunde frågorna, utan bara på att det var rätt lätt att lista ut vad där skulle stå i rutorna ändå.

Jag har varit ute och grävt för granhäcken hela eftermiddagen, och jäklar anacka vad långsamt det går. Jag som trodde att det mesta var gjort när grässvålen var borta. Bara två sektioner av sju är färdiga för plantering. Suck och suck! Jag måste verkligen få ner den där häcken lite snabbt.

Nu har jag ont i axlarna av grävningen och är trött och sliten av jobb och förkylning. Lika bra att gå och lägga sig. Roligare än så här är jag inte just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du har Melodikryssat! Den här gången löste jag det under bilfärd, det gick bra det också. Och visst är det så att det kan vara lätt att lista ut vad det ska stå med hjälp av rutorna. Lejonet Elsa hade jag nog inte kommit på lika enkelt annars.

Ta det lite lugnt med grävandet, akta rygg och axlar! Tids nog blir det klart, ska du se. Vårda förkylningen nu och krya på dig!

/Ippo-Olivia

kicki sa...

Hyr en liten grävmaskin! Det borde både gå fortare och vara mycket roligare än att gräva för hand! *nickar intensivt och övertygande*