tisdag 29 september 2009

Vunnet & försvunnet


I bilen har jag lyssnat på Bodil. Säkert tre gånger - eller åtminstone två och en halv. Jag har svårt att hålla på med annat när jag kör, så någon gång gick CDn två varv för att jag inte klarade att leta upp nästa skiva och byta samtidigt som jag körde. Någon gång flyttade jag över en påbörjad CD från ena till andra bilen, och då fick den gå från början igen. Ytterligare någon gång satte jag på boken från början igen, för att jag bara fick in skit på radion och för att det kändes lugnt och avslappnande att lyssna på Bodil på resan. Det funkade bra att hatta så där. Det var korta kapitel och de krävde inte att man lyssnade på dem i rätt ordning.

Kloka Bodil!

Så tankvärt, så tankvärt!


(Öh... eller heter det tänkvärt, slår det mig?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkvärt känns rätt, tror jag.

Den där boken ska jag nog ta och skaffa mig, letar just nu lite lektyr inför stundande resa. "Tio tankar om tid" har jag läst för många år sedan, den gillade jag.

/Tine

funderationer sa...

Ja Bodil är fin.