fredag 4 juni 2010

Tja...


Jaa, vad skriver man när det blivit så här glest en längre tid, trots att en hel del inträffat? Börjar från nu och struntar i det som varit? Börjar från början och tar det pö om pö? Börjar från nu och går bakåt? Vem bryr sig egentligen? Mina texter är numera för mig och för den lilla tappra, trogna skara som, till min förundran, fortfarande läser, och inte för de 200-per-text-på-Hypo. Tiderna förändras. Jag antar att mitt skrivande förändrats också, sedan jag lämnade Hypo.

Psyk är avklarat. Öppenvårdsplaceringen trivdes jag så väl på att jag nästan funderade på om jag inte skulle bli psykiater trots allt. Haja vad pengar man skulle tjäna, ha ha! Jag tyckte mycket om människorna som arbetade där och jag tyckte mycket om mötena med patienterna. Jag bär dem med mig i mitt hjärta, i princip allihop.

Sista dagen bjöd jag på tårta. De sa att jag var välkommen tillbaka och jag sa att psykiatri blir det väl kanske inte, men jag kommer så väldigt gärna tillbaka och randar. De sa att jag fick. Jag saknar dem.

2 kommentarer:

kicki sa...

på tal o det undrade Anni vart du tagit vägen och jag undrar om jag kan peka henne hitåt?

Scylla sa...

Ja, det är ok. Nu är jag ju officiell och lämnar spår efter mig när jag kommenterar och så.