onsdag 20 oktober 2010

Vintras

Det har snöat under natten. Inga större mängder, det täcker inte marken fullt ut, men Djurmo klack syns gråvit bortom älven. Solen börjar titta fram bakom molnen, så jag antar att det snart smälter bort helt och hållet. Jag vet inte riktigt om jag längtar efter snön eller inte. Kanske inte riktigt än. Det är skönt med snö som lyser upp när det blir än mörkare och naturen blir mullvadsbrun, men det känns lite tidigt. Än är marken grön och björkarna gula.

Jag känner mig sämre idag och misstänker att det blir till att ringa mig sjuk i morgon. Fråga mig inte när jag ska administrera ikapp. Jag får väl åka bort en sväng i helgen. Jag borde sätta mig och plugga inför AT-tentan, men jag är seg och okoncentrerad och anar att det inte blir något av. Kanske ska jag unna mig att vara sjuk idag och ta det lite lugnt. Jag kommer ju att offra en hel del semester på läsandet framöver.

Mina dubbdäck har kommit till verkstaden, och jag borde åka dit och hämta dem. Helst borde jag försöka få dem påsatta också, men det är tveksamt om de har tid. Jag tycker lite synd om Älsklingen om han måste ut och göra det ikväll.

Inga småfåglar hörs ute i syrenhäcken, så jag misstänker att talgbollarna är slut. Jag tror att jag får gå ut och fylla på.

Inga kommentarer: