lördag 19 mars 2011

Mera paltor

I min desperation så har jag suttit och klickat runt bland postorderföretagen, och till min förvåning och förtjusning upptäckt att La Redoute faktiskt har en hel del byxor av sådan sort som jag gillar, lågt skurna och med vidd i benen. Och det finns både jeans, bomullsbyxor och i linne, med olika benlängd och med hyfsat antal färger att välja mellan. Nu är det ju vanskligt att köpa byxor på postorder, men om de nu inte går att få tag på i affärerna, så får man väl chansa och skicka tillbaka om de inte passar. Det är förvisso inte aktuellt än på ett tag, eftersom det är mammabyxor som gäller framöver, men det är ju skönt att veta.

På La Redoute hittade jag också ett par puppor från Puma som jag tyckte var rackarns fräsiga :) Voilà!

De fanns i svart/silver också.

Jag är rätt svag för mockasiner, och La Redoute har i en uppsjö av färger för 300 spänn. Normalt köper jag inte billiga skor - jo, dyra skor billigt på rea - eftersom billiga skor, enligt min erfarenhet, alltid är komplett osköna - bortsett just från mockasiner. Jag har haft ett flertal par genom åren, som jag köpt för nästan ingenting och som har hållit enastående bra och varit väldigt sköna.

Tack vare AnnAs kommentar upptäckte jag att det faktiskt finns - åtminstone till synes - vettiga t-shirts hos Ellos. Jag får väl stå ut med att det står Esprit på dem. Det syns ju inte jättetydligt.

Och den här skulle jag kunna tänka mig, med blommor och allt :)

Lite taskigt bara att jag just igår kväll lade en beställning på Ellos på byxor till ungarna - och, faktiskt, mockasiner till mig :)

Jag skickade efter lite kläder från Gudrun Sjödén också.

Tröja och sjal. Jag har blivit rätt sjalig av mig, och Gudruns linnesjalar gillar jag. Karma tunika i färgen dov pensé. Det låter väl något?!

Och kjol Karma i samma färg. Den är rynkad och knyts upptill, så jag räknar med att kunna ha den ett bra tag in i graviditeten. Ja, det är den nedre delen av det kjoliga man ser.

Jag kanske skulle ha mig ett par sådana här mockasiner till :)

2 kommentarer:

Heidi sa...

Gudrun Sjöden er ein av mine klesfavorittar.Bare synd at kleda der er såpass dyre.

EvaP sa...

Åhhh...det var fina grejor du klickat hem.