lördag 5 januari 2013

D'Artagnan

Det här är väl det närmaste idrottsintresse jag någonsin kommit. Jag brukade säga att jag var den mest idrottsintresserade i familjen, för jag tittade i alla fall på konståkning. I synnerhet herrarnas fria.

Nu har jag en egen familj. Älsklingen brukar titta på Vasaloppet, på sin höjd. Jag tittar inte längre på konståkning, för om jag händelsevis noterar att det faktiskt är VM eller något, så orkar jag i alla fall inte vara uppe klockan 23.00 och framöver, då det hela vanligen sänds. Jag tappade kontrollen med Plushenko och Yagudin, ungefär. Det finns inga som åker så vackert som ryssarna. Och det är förunderligt att se hur en så ful karl som Plushenko - ja, faktiskt! - kan vara så enastående vacker på isen.

Det här är emellertid Philippe Candeloro. Han är inte särskilt vacker på isen, men det här programmet måste ju ändå vara bland de bästa någonsin, och stegsekvensen runt 3.30 är fullkomligt magnifik. Ach, jag blir matt! Jag har den inspelad på något gammalt VHS-band, och versionen från SvT var definitivt snyggare, med en del av sekvensen filmad framifrån. Det här var emellertid det bästa jag kunde hitta på YouTube. Och, kan ni fatta att det finns versioner där fötterna inte är med i bild?! Ja men, hur inkompetent får en kameraman egentligen bli? Kolla på fötterna!

Inga kommentarer: