söndag 6 januari 2013

Rimfrost


Så på lördagen blev det rimfrost. Och med ens var allt lite mindre fult. Jag har kommit mig ut på promenad både igår och idag, inga längre turer förvisso, men en fyrtio minuter i alla fall. Först när jag klev innanför dörren idag kom jag på: Skidorna! Men... det hade nog gått att åka skidor!

I morgon ska Älsklingen börja skola in Nassen hos dagmamman. Hade det inte varit för att vi har just dagmamma, och vi vet sedan Trollet hur bra hon är och hur väl allt fungerar, så skulle jag aldrig gå med på att lämna henne så tidigt. Men nu känner jag mig lugn. Tror jag :)

I morgon ska jag tillbaka till storsjukhuset efter två mellandagsveckor på mitt älskade lillsjukhus. Nå ja, det är som det är.

Om det nu bara ville komma lite ny snö på träden.


Inga kommentarer: