tisdag 24 mars 2015

Alltigenom svårfångat

Eller Fem misslyckade bilder

Jag var på kurs i Jönköping härom veckan. Den här tavlan med de lysande husen fanns i lokalen där kursen hölls. Jag blev så glad av den, men rackarns vad det var hopplöst att få en bra bild. Det hängde en lampa framför, så jag var tvungen att gå ganska nära för att inte få med den.


Den här tavlan gjorde mig också glad. Det är ett arbete som gjorts av tidigare kursdeltagare där varje knut representerade något slags kontakt deltagarna emellan. Den blev inte heller bra på bild.


Taket i föreläsningssalen var väldigt fint. Jag försökte fånga det på bild. Det gick inget vidare. Och när jag försöker räta ut bilden så att inte lampan ska hänga på tvären, så försvinner en betydande del av den.


Den här texten fann jag på toaspegeln. Jag försökte på alla sätt att ta en bild där inte jag skulle komma med. Det gick inte.


När jag nu var i Jönköping måste jag naturligtvis bege mig till Länsmuseet för att se John Bauer-utställningen. Jo då, jag tog mig dit, med hjälp av SAABen och en och annan bussfil :) Det var en fin utställning. Och vore jag inte kär i Bauer redan innan, så hade jag blivit det direkt när jag såg denna bild. Den låg i en utdragbar glastäckt låda och det var helt omöjligt att få ett vettigt foto av den. 


Tur för Bauer att han slipper se hur det ser ut här hos mig!  



Inga kommentarer: