fredag 27 juni 2008

Kaninchen

SKYLLA PÅ HYPODEA


Drakungen har fått en Gotlandskanin, svartvit med stooora öron. Han är hemskt söt. Jag måste gå till fönstret och titta ut på honom stup i kvarten, där han sitter i sin bur och betar gräs och knaprar maskrosblad. Vitnos heter han. Hette redan från uppfödaren. Och Drakungen tycker att han ska fortsätta heta Vitnosss. Väldigt kavat och sällskaplig är han och verkar inte alls lättskrämd och i behov av någon avskildhet och lugn och ro så här i början, som det står i kaninböckerna. Och Drakungen är så glad och stolt, och mån om honom på sitt eget stökiga vis, som inbegriper mysstunder på tu man hand i bodelen - med blockerad utgång - bl a, till föräldrarnas fasa och förtvivlan. Jag skyller på Älsklingen. Det var han som genomdrev det hela. Jag tyckte att vi skulle vänta tills Drakungen får lite mer vett i skallen.


Kommentarer:
[2008-06-28 23:39] Mårr: Åhåhåhå, Vitnossss, du bara MÅSTE läsa den här intervjun, jag skrattar på mig varje gång! :)

http://oversattarbloggen.blogspot.com/2008/04/hall-dr-pricken.html

[2008-06-29 13:30] Skylla: :))
Fast Vitnosss gillar faktiskt att bli klappad. Och än har han inte fått banan. Men maskrosblad verkar han omåttligt förtjust i.

Inga kommentarer: