lördag 14 juni 2008

Väder jävla kapten

SKYLLA PÅ HYPODEA


Eller vad det nu är min Papseluring brukar säga.

Först är det snöstorm. Två veckor senare är det 34 grader i skuggan på vår baksida. Sedan kommer jätteåskvädret Orvar och slår ut tv, en telefon samt ADSL-modemet och gör att vårt värmesystem får fnatt. Tre dagar senare är det sju grader på dagen. Och nu ösregnar det så att jag tror hela trädgården håller på att rinna bort. Ska det vara på det här viset?

Ny tv kostade många pengar. Telefon något färre. Snubben som fixade med värmeriet har inte skickat faktura än. Vi måste ringa efter honom igen, för åter står vi här med bara kallvatten. Nytt modem hämtade vi ut på posten idag. Dessvärre funkar det inte i vanliga datorn, utan bara i Älsklingens jobbdator, som jag nu knappar på.

Jag tycker intensivt illa om muslösa datorer. Dessutom kommer jag åt något på det här diminutiva tangentbordet, stup i kvarten, som gör att jag hoppar upp ett stycke. Jädrans irriterande. Dessutom finns här ju inget såntdäringa "sifferbord" som jag kan använda till ASCII-koderna så att jag får gradtecken och annat oumbärligt.


Och för övrigt anser jag att Karthago...



Kommentarer:
[2008-06-14 21:30] kicko: det brukar gå att hänga på både tangentbord och mus på bärbara datorer så man kan känna sig ungefär som hemma!

[2008-06-14 21:55] Skylla: Jo, det är väl tänkt så. Så småningom. Men just nu liiider jag.

[2008-06-14 23:23] sasparilla: We need rain over here

Inga kommentarer: