söndag 6 juni 2010

Du gamla du fria

Jo då, vi fick upp flaggan. Till slut. Sist i byn, eller nått.

Inte har jag hunnit hälften av det jag hade tänkt - som vanligt - men jag har i alla fall grävt ett potatisland och kört dit fyra skottkärror stallgödsel. Och så har jag grävt runt hela flaggstångsrabatten och framsidesrabatten. Som ett första steg. Sedan ska det rensas, gödslas och sås ettåringar. Jo, så sen är jag!

Jag är skandalöst otränad efter en vinter när jag i princip inte rört en fena. Ja, det var några skidturer då, förstås, men det står man sig inte på. Jag måste stanna och vila på vägen från C med hästskiten, för att jag blivit så svag. Gah! Jag har gått upp i vikt också och min hållning är en smärre katastrof. Jag räknar med att åtgärda det hela medelst grävning och körande av fullastade skottkärror. Ni anar inte hur många jag behöver. Åtminstone sjutton på övre delen - och det är den lilla.

Inga kommentarer: