söndag 13 november 2011

Asch då, typ!

Jag tänkte att jag skulle ha en plantering med svarta och vita tulpaner och lila alliumbollar. Så jag beställde den vita liljeblommande 'White Triumphator', den vita fransade 'Swan Wings', svarta 'Queen of Night' och kirgislök (Allium aflatunense), både arten och hybriden 'Purple Sensation' (färgskillnad ungefär som på bilden, även om bloggen bara talar om 'Purple Sensation') och den svarta tulpanen 'Continental'. Så här såg 'Continental' ut på bilden när jag beställde:


Men när jag googlar på 'tulipa continental' får jag fram de här två bilderna:
1
2

Suck! Jag undrar just hur tulpanskrället ser ut, ijengkligen.

3 kommentarer:

C. sa...

Jag undrar också, men den på bilden är sjukt snygg.

Scylla sa...

Jag får väl försöka prestera en bild till våren, så får vi se då :)

C. sa...

Haha, ja, det låter som en bra idé. Jag brukar för det mesta sätta mina lökar i panik och alldeles för sent - när de kommer upp blir jag alltid lika förvånad. Inte bara för att de överlevt vintern, men för att jag helt glömt vad jag satt.