måndag 15 juni 2015

Den blomstertid nu kommer

I fredags var det fin avslutning för Draken i Gagnefs kyrka. Riktigt hög klass på sång och uppträdanden må jag säga.

Jag blev glatt överraskad när jag såg blommorna på altaret.


Jag läste någonstans sade prästen att barn som är så där mellan förskoleklass och sexan behöver minst två glassar per dag på sommarlovet för att växa ordentligt. Det jublades, kan jag säga. Och eftersom Josefin inte kan ljuga, så får jag väl tro på detta och ge mina barn två glassar per dag under sommarlovet så att de växer ordentligt ;)

Är det inte lite rart med Jesus tillsammans med kullor och masar på kyrkfönstren.



Fin orgel.



Målning av Ottilia Adelborg, lite oskarp, men det bjuder jag på.


Blommor på fin duk i vapenhuset



Sommarlov!


Inga kommentarer: