fredag 10 februari 2017

Gnöl

Salim gosar in sig hos morbror Neko

Ja, då var det dags igen. Drygt en vecka sjuk, en vecka halvskruttig på kurs. Ok under helgen hos mamma och de två första dagarna på nästa kurs, och nu sjuk igen. Snorig med rinnande ögon och konstant nysande ligger jag här i sängen med en hostande Nasse. Vad less jag blir! När ska jag kunna komma igång med att simma, promenera och åka skidor? 

Den här veckan har det varit handledarkurs, något som är obligatoriskt i min ST-utbildning. Det var en bra kurs och jag är nöjd. Och som vanligt väckte kursen en massa tankar, intresse och önskan att lära mig mer, att läsa på, finna bra böcker... Jag vet bara hur det brukar bli. När skulle jag hinna det liksom. Klockan elva på kvällarna när jag är klar med det mest akuta? Mina lediga helger? När ska jag hinna tvätta, städa, sköta allt som ligger efter här hemma, träna, umgås, ringa, maila och skriva brev, lustläsa, handarbeta, pyssla med växterna...?

Inga kommentarer: