lördag 4 februari 2017

Stranden

Jag hann ner en sväng på stranden. Det var om möjligt ännu gråare och disigare idag, men aningen mindre blåsigt. Det mörknade rätt snart men snäckor och benbitar lyste i mörkret. Jag har hittat några spännande skallbitar som jag inte för mitt liv kan begripa vad de kommer ifrån för djur.


Mor och jag har varit på Väla och shoppat loss en smula. Det är inte ofta jag gör det. Vi åt indiskt på restaurangtorget. En lysande idé. Flera restauranger runt gemensamma sittplatser. Var och en kan välja det hen vill ha: wok, grekiskt, hamburgare, pasta, husmanskost, indiskt etc. Jag med mina krångliga ungar hade önskat att det fanns på fler ställen.


Med sushi i magen plågar vi oss igenom Mello. Jag hoppas att 1:an och 7:an går vidare, men så kul ska vi väl inte ha det.


Se där, 7:an i alla fall! Vi får se hur det går med 1:an. Om jag nu orkar vara uppe så länge.

Inga kommentarer: