fredag 31 oktober 2008

501

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Mera naturlig pondus:

- Nu kommer doktorn! Är det inte doktorn? säger han och kisar. Jo, det är doktorn. Tänk att vi har en flicka som doktor!


I morse hade det fallit en dec snö. Det var halt som fan och sketaläskigt att köra hit. Trots låg hastighet, raka och vinterdäck befann vi oss helt plötsligt glidande tvärs över vägen, SAABen och jag. Det var nog först när jag gled som jag insåg att det faktiskt var halt, och inte bara jag som var allmänt feg, harig och överförsiktig. Jag har ju aldrig kört i snö förut, och visste inte alls hur jag skulle tolka det jag kände. Läkemedelsrepresentanten som var här i morse och mutade oss med torr macka, pennor och småblock (ja, så glammigt är det att vara doktor!) hade missat avfarten.
- Jag svängde, men det gjorde inte bilen. Jag fick ta nästa sa hon.

Idag är det sista dagen här. Jag kommer tjuta ögonen ur mig i eftermiddag när jag går härifrån.

Jag upptäckte just att min förra text var min femhundrade på Hypo. Jag borde ha uppmärksammat det på något vis. Låter det inte mäktigt?! Femhundra :)



Kommentarer:
[2008-10-31 11:28] Doriz: Grattis till 500!

[2008-10-31 11:54] Lisasan: Haha, på min vårdcentral hörde jag en patient säga till läkaren: "Du är bra för att vara invandrarläkare" med uppskattande ton... läkaren bara skrattade. Det lät som att invandrarläkare var något att jämställa med ortoped eller någon annan titel, men det var nog inte riktigt så patienten menade. Och det lät bra dumt, att läkaren är invandrare har ju inget med yrkeskunnandet att göra. Man är ju fortfarande en helt vanlig människa oavsett om man är flicka eller invandrare. :)

Grattis till 500!

[2008-10-31 13:08] Anni: Grattis till 500!

[2008-10-31 13:16] Ippo: Grattis till 501! ;-)

[2008-10-31 23:16] vajl: Dessutom, det ska fan vara flicka när man är fyrtio plus!

Inga kommentarer: