onsdag 29 oktober 2008

Utanför

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Utanför mitt jobbfönster finns en skogsdunge. Bortom den ligger parkeringen, och bortom parkeringen ligger skogen. Jag har hängt en talgboll i fönstret och strör ut brödsmulor på fönsterblecket. Talgoxar och blåmesar hänger och dinglar i den där talgbollen. I morse hade jag en nötväcka på fönsterblecket.

Jag vill vara kvar här. Har blivit erbjuden en ST-tjänst. Men först måste jag göra AT. På måndag börjar det. En veckas introduktion, då jag ska fösas runt hospitalet med de andra, som en liten fårskock. Jag avskyr sånt! Och lördagen andra veckan SLASK ner på akuten och joura.

Jag vill inte! Jag vill inte! Jag vill inte! Jag är så oakutisk som en människa någonsin kan bli.



Kommentarer:
[2008-10-29 11:31] Moot: Jag tittar på NK... din utsikt lät finare :-). Hoppas det blir bra...trots allt.

[2008-10-29 16:08] morsan: Det blir bra! Akuten är en av de mänskligaste som jag besökt.

[2008-10-29 17:28] Garbo: Ja, det blir bra! Grattis till ST-möjligheten! :D

Inga kommentarer: