lördag 15 november 2008

Jour

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Jaha, så gick jag då min första B-jour. Efter rapporten gick A-jouren och bakjouren iväg och rondade avdelningara. Jag var ensam kvar på akuten. Då gick ett hjärtlarm. Hej hopp, vad jättekul! Tack och lov visade det sig vara ett provlarm. Jag började med en patient. Sedan kom de och ryckte i mig och ville att jag skulle titta på en "skum kille", så då gjorde jag det, och när jag kom ut därifrån kom de och ryckte i mig igen.

- Vi har en dålig patient som jag vill att du ska komma och titta på.

Och så smack in på en prio etta. Då känner man sig lagom morsk. Jag är ännu förvånad över hurpass samlad jag ändå var. När jag väl var klar med prio ettan, hade jag glömt det mesta jag gjort på de två förra, ännu inte åtgärdade patienterna.

Fy fan vad skönt det är att vara hemma hos älsklingspojkarna igen.

Och satan vad jag ska sova i natt.



Kommentarer:
[2008-11-15 22:41] Moot: Wow! Imponerad :-)

[2008-11-16 01:30] Mårr: Du rockar såklart. Finfina!

Inga kommentarer: