torsdag 1 januari 2009

Lite

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Vanligen går jag här hemma och skrotar i myspyskläder. Min mjukisdräkt är förvisso rätt ny och fräsch, ganska mörkt turkos/petrol, och inte alltför slafsig och illasittande, utan någorlunda figurnära och utan gällivarehäng.

Idag fick jag emellertid för mig att jag skulle ikläda mig kjol. En synnerligen enkel och ganska lång jeanskjol, rätt snäv upptill och med vidd nedtill, så att till och med en Skylla ser hyfsat kurvig ut. Till det en vanlig t-shirt. Och det var rörande att se hur förtjust Älsklingen såg ut när han fick syn på mig.

Nä men... har du satt på dig kjol?! Vad stiligt!

Tänk att det krävs så lite för att få någon att lysa...


Och i morgon är det akuten igen.

... och så lite för att få någon att slockna.



Kommentarer:
[2009-01-01 19:08] crackgrrl: Men tank inte pa akuten forran det ar dags att ga dit igen! Och mer kjol och klanning hemma, sager jag! Jag svor pa att inte forfalla till mysbyxor och slafs nar jag flyttade ihop med pojkvannen. Man kan ju tycka att vid det har laget (dvs efter nagra ar) ar det ens personlighet och inte hur man ser ut som skall spela roll, men a andra sidan ar det ju inte varldens anstrangning att se lite snygg ut aven hemma dar "bara" han kan se en.

[2009-01-02 11:07] aniara: <3

[2009-01-02 21:44] Garbo: <3

Inga kommentarer: