torsdag 8 januari 2009

Sen drömde jag förliden natt

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Jag drömde i natt att jag var med barn. Igen. Jag var så glad över att jag skulle få en Astrid, trots allt. Jag skulle ju ha en Astrid, se. Inte i stället för, men också. En Astrid med tillnamnen Siv och Helga. Inte för att det passar så bra ihop, utan för att det är namn som är viktiga för mig att föra vidare. Älsklingens farmor hette Astrid. Helga hette min mormor. Siv är min käraste faster och gudmors namn.

Det är för att du inte är färdig med ditt barnafödande sa barnmorskan till mig när jag sa att jag ville ha kvar min mens, i samband med att jag valde mellan hormon- och kopparspiral. Kanske är det så. Jag är för gammal och för trött, men egentligen inte färdig.



Kommentarer:
[2009-01-08 16:35] Moot: För gammal vette sjutton... jag vet en som är 48 och skall ha barn vilken dag som helst. ...och jag är en VIS kvinna med Siv som andranamn :-)

[2009-01-08 16:43] Betty: Samma här, samma här. Jag vill så gärna men vet att det kanske skulle vara mer än jag orkade. jag fokuserar om, koncentrerar mig på jobb och sork men om jag fick välja och jag visste att jag inte skulle förlora barnet skulle jag allt välja en liten Astrid. Eller Einar.

[2009-01-08 17:51] Vicky: *mutter, mutter, mutter* (jag skruvar ned ljudet på min klagan och längtan)

[2009-01-08 20:59] Corn: Beatrice Aurore, eller hur? Och jag längtar också ibland.

[2009-01-09 03:20] Siv : T o m jag har börjat... tänka. Trodde aldrig det skulle ske. Så dags nu.

(den ovisa med Siv som förstanamn)

[2009-01-09 21:49] Skylla: @Moot: Tack! Sånt glädjer en alltid en smula att höra :)

Betty: Jo. Precis.

@Vicky: Den kommer!

@Corn: Ja, Beatrice Aurore :)

Siv: Nog ska du?!


[2009-01-10 21:16] morsan: *kram*

[2009-01-11 15:05] Siv: Mmmm, men förhållandet är en aning färskt än, och jag kan inte ta för givet att det ska funka pang tjong i min ålder... dessutom är jag inte säker på att kärestan är så sugen :-/ Att möta min lilla sjuka men ljuvliga systerdotterdotter GJORDE något inuti mig. TJONG sa det.

Kram till dig vännen. Och krya på dig från halsont och jävelskap.

[2009-01-11 16:01] Skylla: Siv: Jag har svarat dig per mail.

Inga kommentarer: