måndag 5 oktober 2009

Tack gode gud!


Det gick vägen. Hon är hemma hos oss igen.

Jag var helt säker på att hennes njurar lagt av, och det var väl det de misstänkte på djursjukhuset också, när jag ringde.

Det visade sig att ett grässtrå hade fastnat i halsen. De sövde henne och plockade bort det, gav kortison för att svälla av och eftersom det såg rätt illa ut i halsen skrev de ut antibiotika också.

Hon har knappt ätit och druckit alls de senaste dagarna. Kräkts när hon har fått i sig. Slickat sig om munnen som om hon mådde illa. Bara suttit och stirrat tomt framför sig eller rent av gått och gömt sig. Jag var säker på att det var kört.

2 200 kostade kalaset. Det var det värt. Vilken ofattbar lättnad!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lättnad! Vad glad jag blir, har tänkt på er hela kvällen!
/Tine

Marie sa...

Puuuuuuuuuuuuh

KD sa...

Kära hjärtanes så skönt! Fortsatt krya på sig till kissen.

funderationer sa...

Åh, vilken tur!! Lilla tokfian, vad skönt att hon mår bättre.
Och vet du, min kompis katt hade ett grässtrå i nosen en gång. Han åt och drack inte heller, och till slut gick han och lade sig i komposten för att dö... Men det löste sig det med. :)