lördag 10 oktober 2009

Två


Idag fyller min lilla gris 2 år. Dagen efter han föddes snöade det. Vi får väl se vad som händer i morgon. I dag låg frosten kvar i skuggan bakom huset långt fram på dagen, trots att det var flera plusgrader.

Farmor och Farfar har varit här på tårtkalas. Draken tog kommandot och slet upp de flesta paketen. Trollet tog det, tack och lov, med ro. Gladast blev han nog för Makka Pakka-dockan och DVDn med I drömmarnas trädgård. Nu ligger han i sängen och snusar med Makka Pakka i famnen.

Draken har lekt med bästa kompisen Gustav, och det är Gormiti, Gormiti, Gormiti och Gormiti. Och så lite mer Gormiti.


Igår gjorde jag sista dagen med endokrinteamet. Jag avslutade med en retentio testis - på mitt sjukhus ligger nämligen barnkirurgin på endokrinteamet. Nästa vecka är jag på urologsidan. Samma avdelning förvisso, men där är det mest TUR-P och TUR-B, som är så lagom kul och inte ett dugg assistentkrävande. Veckan därpå är jag ledig eftersom jag går natthelg nästa helg och min sista vecka är jag på akuten. Slutopererat för Scylla, med andra ord. Jag sörjer väldeliga.


Och här finns en fin liten film av först nämnda operation, för dem som gillar att gotta sig med sådant :)

1 kommentar:

funderationer sa...

Tack för ditt ambitiösa arbete med att länka till det du berättar om! Fantastisk film.