onsdag 23 februari 2011

I stå

Med illamåendet och den bedövande tröttheten gick min såddgeist i stå. På köksbänken ligger de sista påsarna från Konnässörsklubben med färdigskrivna etiketter och väntar. Fröerna från STA ligger kvar i sitt kuvert. Men jag har läst lite trädgårdslitteratur i alla fall. Sanningen att säga köper/lånar jag mest för bilderna, för att få inspiration och uppslag. Men den här gången har jag faktiskt läst alla tre böckerna, från pärm till pärm.



I 'Om grönska' fanns en läcker kombination som jag absolut vill få till någonstans här: Hosta 'Big Daddy', Hosta 'Halcyon' och vanlig hederlig Heuchera 'Palace Purple'. Ahhh! Stora, rundade, lite buckliga, blådaggiga 'Big Daddy' och 'Halcyons' mindre, smalare och spetsigare men likaledes blådaggiga blad mot rödbladiga 'Palace Purple'. Läckert!

Den här sista tyckte jag mycket om. En bok om en man, Hans Drost, och hans trädgård. Lite annat stuk än de andra.

Inga kommentarer: