söndag 18 september 2011

Bära bäbis

Jag trodde ju verkligen inte att det skulle bli fler barn, så jag gav bort min bärsjal till en granne. Jag vet någon som snart behöver den där sjalen, sa hon och skrattade när hon såg mig i midsomras, men jag känner mig lite osäker på om hon verkligen tänker lämna tillbaka den. Jag tänker inte be om den. Och helt nöjd var jag väl inte med den, en Tricot-slen. Jag tyckte aldrig om att gå med den på mig om inte Trollet var i, och det var rätt stökigt att knyta den på sig utomhus och på "offentlig plats" med de där långa tamparna som låg på marken/i golvet.

Nu har jag passat på att be kicko om lite råd, och så har jag ropat in en Mei Tai och en Baby Bag Sling på Tradera. Jag har siktet inställt på en Tri-cotti också, eller eventuellt en Easy Hug.

Mei Tai:
Och så här ser den ut när den är knuten.

Baby Bag Sling:


Vi får väl se hur de fungerar.

2 kommentarer:

kicko sa...

Det blir nog bra det där! Jag är lite sugen på att testa en mei hip - kanske borde sy en under all den här lediga tiden jag har när jag ändå bara är hemma med bäbs. haha...

Om vi bortser från bänglet med långt tyg, är jag helt ute och cyklar om jag gissar att Didymos Pfau kan falla dig i smaken? http://www.mein-tragling.de/bilder/orig_mein-tragling-didymos-pfau-petrol.JPG

Scylla sa...

Ja, titta! Med påfåglar och allt :)