måndag 6 juli 2015

Conrad

Jo, jag vet att Conrad är ett mansnamn. Men käre värld, det finns så många namn som både kan vara manliga och kvinnliga: Kim, Kaj, Robin, Inge, Maria...

Jag trodde faktiskt att han var en kvinna. Lite butchig, jorå, men tänk så befriande med en kvinnlig artist som inte är spacklad upp till öronen och halvnaken!

Som jag älskar den rösten!



Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den här och tittat på den här. Av någon anledning så har jag velat se den också.

Och eftersom jag älskar den där rösten så satte jag igång och googlade:

Conrad Ignatius Mario Maximilian Sewell (born 31 March 1988) is an Australian-born singer and songwriter from Brisbane

Eh... lite väl många maskulina namn där!

(Ignatius?!)

Nä, inte feminin någonstans. Inte ett smack.



Och jädrar anacka vad duktig han är!


Inga kommentarer: