lördag 4 januari 2020

Det blåser och blåser


Idag är jag mör. Vid tolv i natt kom Nassen och lade sig hos mig och sprattlade och sprattlade. Sedan började Trollet hosta så infernaliskt att jag då aldrig varit med om maken och jag gick upp och hällde upp lite Cocillana åt honom och slutligen började Draken springa upp och ner för trappan för att fixa nudlar och gud vet vad (Det var väl bra, för all del, för jag har sagt åt honom att han måste ta sig något att äta när han sitter uppe så där tonårssent). När klockan var fyra och jag hade blivit väckt 30 gånger eller så och hade fått en gräslig restless legs, så gav jag upp.

Jag läste till 6-tiden och gick sedan upp och bakade bröd och kokade risgrynsgröt. När det började ljusna gick jag ut och fyllde på frön, jordnötter och talgbollar till vildfåglarna och sedan släppte jag ut hönsen och städade hönshuset.

Jag har inte gjort många knop sedan dess, kan jag intyga. Och det blåser och blåser och blåser...

Inga kommentarer: