måndag 29 december 2008

Kristaller

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


I morse när jag åkte hemifrån var det -14 grader och när jag åkte hem igen var det -11. Och gissa vems kupévärmare som har behagat paja, kung Bore till ära!

Nå ja, vackert är det i alla fall. Snökristallerna blir stora och taggiga och tjock rimfrost täcker träd, buskar och staket. Det gnistrar och glimmar som juvelerna i Aladdins grotta, och över alltihop hänger Venus och strålar och skimrar på kvällshimlen.

Och för övrigt så hatar jag att vara på akuten.


Musik


Kommentarer:
[2008-12-30 09:22] morsan: Jag vidhåller att den akuten är den bästa jag besökt, och jag har besökt många. Den har knappast blivit sämre av att du finns där.
Jag kan förstå att det är en jobbig avdelning att vara på, men jag är glad att den finns.

[2008-12-30 09:23] morsan: Förresten, är det Venus som lyser så starkt vid 17-snåret? Vi funderade igår om det var en stjärna eller en sattelit.

[2008-12-30 17:50] Skylla: morsan: Jo, det är den. Och i kväll står den snett ovan och till vänster om månskäran. Mycket vackert!

[2008-12-30 18:42] morsan: Ja, det är som du skriver mycket vackert! Jag är glad att vi bor så att vi kan se stjärnorna, även om det är lite kallt just nu.

Inga kommentarer: