tisdag 29 december 2009

Förhoppningar


Jag fick lust att räkna upp mål och önskemål för det kommande året, jag med. Men så känns det lite olustigt. Som vore jag rädd att dra över mig det onda ögat. Får jag ens leva? Alla får inte det. Får jag vara frisk? Alla är inte det. Ibland vill livet något helt annat än vad man själv hade önskat, och det är bara att åka med, så gott det går. Det som känns viktigt idag kan vara betydelselöst i morgon. Men...

Om allt går som förväntat bör 2010 bli året då:
  • Jag får min legitimation

  • Jag påbörjar en ST-tjänst

  • Mitt äldsta barn börjar skolan

Jag hoppas att:

  • Vi ska få höns och ankor till sommaren.

  • Jag ska få en chans till en veckas semester och få vara alldeles, alldeles ensam för första gången på 7 år. Bara vara, läsa, andas, titta, skriva...

Vad som kommer lite mer an på mig själv och min förmåga att ta mig i kragen är:

  • Att regelbundet åka till äventyrsbadet med Drakungen.

  • Att försöka röra mig regelbundet.
  • Att ta vara på tiden bättre och få tid att läsa och handarbeta i större utsträckning.
  • Att skriva fler brev.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina förhoppningar!

För egen del vet jag att jag kommer att få höns till sommaren (om inget oförutsett inträffar)!
Och är mördarsniglarna fördjävliga kommmer jag även att skaffa ett gäng myskankor.
/Olivia

KD sa...

Ah, jag känner igen känslan. Att inte våga säga det högt - för då "jinxar" man. Men så är det ju faktiskt inte. Det måste vi som "vetenskapsmänniskor" veta och tro. Själv hoppas jag bara på mindre slit och mindre sorg (mycket lite om det som är viktigt i livet kommer på min blogg). Kanske blir det här året riktigt, riktigt bra? Kanske uppfylls mina önskningar? Jag hoppas att du uppnår precis det du vill och får ett fint år i övrigt. Gott Nytt År!

Scylla sa...

Olivia: Åh, vad härligt! Jag har hört att det inte bara är myskankorna som äter sniglar. Du kanske skulle skaffa genbank på någon av lantraserna du med :)

KD: Gott nytt till dig också, med hopp om betydligt färre sorger.