onsdag 2 december 2009

Vaccinatören

Nu har jag vaccinerat Älsklingen. Jag var till skolan och fick Draken vaccinerad tidigare idag, och eftersom färre barn än väntat hade dykt upp och de hade vaccin över, fick jag med mig en dos att ge Älsklingen. Han tyckte att det gjorde ont - till skillnad från alla andra jag träffat. Jag flyttade nålen lite för att sprida dosen, aspirerade och sprutade igen, men han grimaserade fortfarande och då flyttade jag den lite till, men då skrek han till och ryckte till så att nålen åkte ut. Jag undrar om jag är så hopplöst klantig, eller om det var han som var stressad bara för att det var jag. Huden går man ju bara igenom en gång och vad kunde göra så ont, liksom?

5 kommentarer:

EvaP sa...

Ähh...den lilla nålen och den lilla dosen! Nä, du är inte klantig.

Marie sa...

Liten jävla hudnerv mitt i vägen?

Marie sa...

(Och VARFÖR är det så oändligt svårt att kommentera på vissa blogspotbloggar, bl.a. din? Jag får identifiera mig x 2 och SEN kommer en ordverifieringsmojäng och då kanske jag blir godkänd. Förstår att det inte är ditt fel och att du sannolikt inte ens vet om det, men det är likadant hos nån annan jag skriver hos ibland. Skumt.)

Scylla sa...

Mårr: Ja men, jag flyttade ju nålen tre gånger! Och nej, jag visste inte att det var krångligt :( Jag ska prova själv här, utan att vara inloggad.

Anonym sa...

Jag har samma kommentarskrångel! Det är därför jag så sällan säger nåt...