söndag 18 december 2016

Så var det


Den främsta anledningen till att jag slutade skriva var att jag blev tvungen att skaffa ny telefon. Folk hörde inte längre vad jag sa, och det fungerar ju inte. I synnerhet inte som jag använder telefonen i jobbet också - jo, jag har fått erbjudande om en enkel jobbtelefon, men hur skulle jag kunna hålla reda på två. Jag var väldigt nöjd med min Samsung S3:a - ja, bortsett från att folk inte hörde mig då - så jag valde att köpa en ny Samsung. Det blev en S6:a. Tiden går och nya modeller kommer. Jag är inte nöjd med min S6:a. Ett av problemen med den är att det plötsligt inte gick att ladda över bilder till datorn. Och att maila typ två bilder i taget (de är ju gigantiska), och sedan tjorva runt för att få in dem på rätt ställe i datorn blev för jobbigt. Jag ledsnade.

Några gånger var jag dock på gång och tänkte att jag skulle skriva i alla fall. En gång gick det inte att komma in på sidan. Flera gånger kunde jag omöjligt komma ihåg mina inloggningsuppgifter. Resten av gångerna måste jag ha blivit avbruten av något, antagligen ungarna - för såvitt det inte var min egen vimsighet *host* - eftersom inget blev skrivet.

Flera gånger var jag inne för att svara på era rara kommentarer, men det var omöjligt att svara med något annat än en profil vartill är knuten en blogg jag en gång försökte göra men misslyckades med, och som jag för allt i världen inte vill kännas vid.

Tack ni som har brytt er!


Och nu... nu ska jag gå in och beställa en kamera som en vän och tillika fotograf har rekommenderat mig. Sedan vore det väl fagerlund om jag inte lyckades få in mina bilder i datorn. Och då ska jag skriva igen, för jag har saknat det.




3 kommentarer:

Viola_T sa...

Tekniken kan stjälpa, inte bara hjälpa.
Trevligt att du är på gång igen, så där lagom till jul!

Mira sa...

Fagerlund vore det! ;-) Skönt att ha dig tillbaka!

Scylla sa...

Tack snälla ni för värmande kommentarer!