tisdag 7 april 2020

Kompost och annat


Igår tog jag mig i kragen och råddade med min bokashikompost. Jag har haft drivor med yoghurthinkar med kompost som jag inte kunnat tömma i de fulla bokashihinkarna. Men nu så... Och så passade jag på att städa hönshuset. Nu har jag säkert tio säckar med bokashi blandat med hönsskit, spån och halm från hönshuset och i alla fall två hinkar med aska från spis och kakelugn. Det blir mumma för trädgården nu till våren.

Luktärterna mår bra ute i sitt lilla växthus. Flera plantor har dock dragit iväg och är lite för höga, så jag får nog snart ställa ut dem i drivbänken istället. Synd att jag inte fick ut dem tidigare, då hade de sannolikt blivit bra mycket kompaktare redan från början.

Nassen har jag naturligtvis smittat ner. Hon ligger i sitt rum och tittar på Madicken på plattan och hostar och hostar.

Vi har bestämt att pojkarna ska komma till mig i dagarna. Lika bra att de får klämma sin corona under påsklovet. Lasse-pappan har lovat att fixa storhandlingen, så nu ska jag sätta igång och skriva en inköpslista åt honom.


Bild: Ofelia av Jules-Joseph Lefebvre

Inga kommentarer: