söndag 5 april 2020

Nasse


Idag har jag fått hem min lilla Nasse. Det blev för tufft för henne att vara utan mamma så länge. Ändå har vi läst saga varje kväll via Snapchat.

När hon väl kom hit tyckte hon att det var tråkigt och längtade hem till far sin igen, för där är ju brorsorna. Skrälle! Men så var hon ute och lekte med en kompis och fick åka fyrhjuling upp till skogen och så var hon nöjd och glad igen.

Nu har vi läst läsläxa och Nelly Rapp och hon är omstoppad enligt konstens alla regler. Lilla gosungen min!

Så, i morgon måste jag upp tidigt och köra henne till skolan. Jag har varit bortskämd den här veckan och kunnat sova hur länge jag velat. Jag får sitta kvar i bilen helt enkelt och så får hon gå in själv respektive komma ut själv när det är dags att hämta. Det verkar långdraget det här, så jag misstänker att jag måste vara hemma nästa vecka också. Stackars mina kolleger som får slita så när vi är många borta!

Inga kommentarer: