lördag 17 november 2007

Corpus post partum

Jag är fett avundsjuk på alla kvinnor som kommer i sina vanliga kläder typ tre dagar efter förlossningen. Snart sex veckor har gått och jag är inte ens i närheten av att ta mig i mina. Ändå gick jag i princip inte upp mer än själva graviditeten. Jag framlever livet med en tämligen osnygg påsliknande sladdrig tingest placerad på min framsida. Jag inser också hur tighta kläder jag faktiskt normalt ikläder mig. De framhäver den där påsliknande saken betydligt mer än önskvärt. Jag längtar mig fördärvad efter att få klä mig i något annat än svettisbyxor och ber en stilla bön att jag åtminstone på tillträdesdagen, om två veckor, ska kunna gå in på banken med min Älskling i ett par vanliga jeans. Helst något prydligare, förvisso, men jämfört med svettisarna är det ju ett lyft.

Jag, som normalt knappt fyller en A-kupa och under förra amningsperioden knappt fyllde en B-kupa, tufsar nu omkring med C-kupa - och till och med en del sådana var för små när jag provade. I sanning förunderligt! Och folk förutsätter att jag ska vara lycklig över stora bröst. Det är jag inte. De är inte jag. Jag tycker om att amma och jag tycker om att det är mjölk i mina bröst, men jag hade helst klarat av det med min vanliga A-kupa. Förresten är jag förvånad över att C-kupebröst inte är större. Jag har alltid tyckt att C-kupa är så STORT. Eller så är det bara helt omöjligt för mig att se mig som storbröstad.

Och inte är jag av med det satans avslaget.
Och inte kan jag ha mina ringar på vänster hand.
Och inte har de satans handskenorna rått bot på mina domningar.

Bah!


Kommentarer:
[2007-11-17 21:14] tori: Inte för att det är mjölk i mina, men jag vet precis vad du menar om att man tror att c-kupa är mycket större än vad det är när man själv ska ha det. Jag är chockad varje gång en c-kupa är för liten. Wtf?

[2007-11-17 22:49] Lisasan: Hmm, jag har D-kupa och börjar undra hur jag kommer se ut om jag faktiskt lyckas bli gravid... F? G? Finns det ens? Huvva.

[2007-11-17 22:53] vajlan: hihi.. ni vill inte höra vad jag hade för bh-storlek när jag ammade min andra. :D

[2007-11-18 07:54] Skylla: Älsklingen har bekanta där kvinnan under amning hade H-kupa, så åtminstone så stort finns :)

[2007-11-18 12:26] Kristin: Fast jag har F-kupa i vanliga fall och F-kupa även när jag försökte amma. Så med lite tur (?) så slipper man extragigantostora.. eller snarare extragigantostörre, kanske.

[2007-11-18 18:31] crackgrrl: man tanker sig verkligen C-kupa som nagot jattelikt nar man i vanliga fall har en A eller AA...! har i USA tror jag att de stora storlekarna kallas DD, DDD osv, jag kan inte ens forestalla mig hur det skulle se ut pa mig.

[2007-11-18 20:21] Vicky: Och det jävla avslaget, jag hade det i evigheter! För att inte tala om de där två stygnen som aldrig löste upp sig. Det var undebart när barnmorskan äntligen klippte bort dom! Själv är jag fortfarande långt från mina gamla kläder, så längt att jag kastat det mesta.

[2007-11-18 20:30] sodan: storlek är så extremt relativt. när jag hade c-kupa första gången i 16-årsåldern tyckte jag att de var duktigt stora. när jag nu är tillbaka på c-kupa efter en flerårig utflykt i dubbel-d så tycker jag de är ganska så...små. eller ibland för små men ibland för stora ändå. fast oftast ganska så små. mysko det där.

[2007-11-18 20:58] ikapika: Själv längtar jag efter att komma i mina normala B kupor. trots att G bara ammar nattetid är de ännu för små, men amningsbharna är gigantiska. Kanske måste shoppa något nytt?? Men jag tror fortfarande att jag kommer minska lite till (typiskt om jag inte gör det eftersom jag shoppade en hel hög nya bhsar typ veckan innan jag blev gravid. Hade ju varit trevligt att kunna ha dem igen)

Inga kommentarer: