måndag 26 november 2007

Östan ôm sträss och präss

Tillträdesdatum närmar sig med stormsteg. Det förvånar mig att jag inte längtat. Att jag inte längtar. Möjligen tänker jag:

Fy fan vad skönt det ska bli med tvättmaskin!

när jag under svår tidspress krånglar mig nedför smala trappan med vansinnesskrikande Trollunge i liften i ena handen, en gigantisk tvättsäck i den andra och en ständigt krånglande Drakunge hängande i de missklädsamma, förhatliga svettisbrallorna. Eller:

Fy fan vad det ska bli skönt med diskmaskin!

när jag står med jättedisken orvar, den tredje för dagen, och porslinsskrammel och glasklirr ackompanjeras av vansinnesskrikande Trollunge och ständigt krånglande Drakunge.

Ibland börjar jag fantisera och föreställa mig mig själv i huset, men då drabbas jag av sådan svindel att jag tvingas bryta. Jag är höjdrädd.

Och ibland när jag tittar på huset, som nu ligger som skrivbordsunderlägg på datorn, så drabbas jag likaledes av någon slags ångestliknande tillstånd och måste raskt återbörda mina sinnen till den verkliga, långt mer torftiga världen.

Det är liksom för stort. Det här är vad jag lägtat efter, vad jag drömt om i 25 år.



Kommentarer:
[2007-11-26 13:08] vajlan: uj vad jag känner igen, och ändå får jag bara större än jag haft på väldigt länge, inte vare sig hus eller trädgård att fylla.. det känns som man kunde misslyckas med det, förbo sig eller nåt. men det ska väl landa det också! o tvättmaskin o diskmaskin är en välsignelse!!

[2007-11-26 14:06] Pocks: Ååh.. underbart. Det blir så bra, så bra. Och du är så värd det - som du kämpat för att nå dit, kvinna! Det bästa till dig!

[2007-11-26 14:28] Anni: Jag citerar Kicko, med ett varmt "Gott åt dej"! Njut av ditt hus, du trollmor och draktämjare!

[2007-11-26 15:03] Vicky: Jag skulle bryta ihop utan disk- och tvättmaskin, och jag har bara ETT barn. Jösses, Skylla. Sen är jag vansinnigt avundsjuk på dig som hittat Huset redan.

[2007-11-26 17:30] aniara: Ja herregud. Har du drömt om det här i 25 år så är det aningens overkligt att det är sant. Snacka om vuxenpoäng! 2 barn, disk och tvättmaskin, hus och en man.. Så kan det oxå vara och nu är det DIN tur! *kram*

Inga kommentarer: