tisdag 8 januari 2008

Gnöl

Jag älskar huset, men här ser sannerligen ut så att man kan gråta. Sjuka vi, sjuk Trollunge, sömnbrist, besök och ständigt trökande Drakunge gör att vi inte kommit någon vart.

Det ska köpas ny bokhylla. Drygt 1000 böcker står här i kassar och kartonger i väntan på denna. Ny soffa ska inhandlas, liksom sköna - och då menar jag ytterligt sköna - fåtöljer. Men när? NÄR? När ska vi få tid att titta? När ska vi få tid att provsitta?

Idag har det snöat och Djurmo klack har inte kunnat skönjas genom köksfönstret. Det norra köksfönstret, det över diskbänken. Jag har fyra. Eller rättare tre fönster och en glasad altandörr. Med spröjs. Jag älskar mitt kök! Försöker hålla det som en prydlig oas mitt i det katastrofröriga och Drakungens överallt strödda djur, djur, djur, papper, pappersklipp, teckningar, kritor, pennor, saxar, gosedjur, klossar, duplo, skruvar, hushålls- och toarullar (=kikare), böcker, djur, djur, djur och ännu flera djur.

Bra nu:
1) Mitt underbara kök.
2) Utsikten från diskbänksfönstret över Djurmo klack (när det inte snöar, vill säga).
3) Vägen till brevlådan, en bullerbyidyllisk byväg omgiven av små faluröda gårdar, gammal timmergård med portlider och gärsgårdar.
4) Fåglarna har hittat hit.



Kommentarer:
[2008-01-08 20:49] jag: ååh, jag har I HELA MITT LIV drömt om att ha ett kök där jag kan stå vid diskbänken och titta ut genom ett fönster. det är fortfarande en dröm. lyckos dig! med köket alltså, stöket avundas jag inte :)

[2008-01-09 00:01] MBF: Småbarnslivet kantas av djur och djur och djur. Mjuka och hårda, ritade och målade och fantasidjur som det bara pratas om. hela tiden. Vänj dig annars blir du tokig, är mitt råd, och ta det från en mor som vet vad hon talar om :0)))

[2008-01-10 08:55] Skylla: jag: Med tanke på hur lyriska kvinnor (ja, just kvinnor!) brukar bli över tanken på fönster över diskbänken, så är det väldigt konstigt att det inte byggs så i större utsträckning.

MBF: Ja men... HELA huset/lägenheten? Verkligen HELA??? :(

Inga kommentarer: