fredag 4 april 2008

Mexican hardcore

SKYLLA PÅ HYPODEA


Jag fick med mig Mando Diaos senaste när vi var på biblioteket här förleden. Ja, det är väl bäst att jag lyssnar på den tänkte jag pliktskyldigast igår kväll.

Det hör verkligen till ovanligheterna att jag gillar en CD rätt igenom. Vanligen är det en eller max två låtar som faller mig på läppen, och resten står jag knappt ut med.

Så döm om min förvåning när jag faktiskt gillade hela cd:n redan vid första genomlyssningen. Åh, vad vi dansade där i köket igår kväll, Trollungen och jag.

Och dansar gör jag fortfarande, till Mexican Hardcore, där i köket, med en sprattlande Trollunge i selen på magen och Lizzykatten strykande längs benen. Alltmedan dimman sveper över Djurmo klack och Drakungen sticker ner små dinosaurier i mitt fårskinn.

Och livet är värt att leva.



Kommentarer:
[2008-04-05 09:54] Ipppomoea: Jag gillar också Mando Diao! Har t.o.m. varit och lyssnat på en konsert med dem, för flera år sen på Nalen. :)

Inga kommentarer: