tisdag 29 april 2008

Familjen Fix

SKYLLA PÅ HYPODEA


Fixigaste Fixarskyllajzan* har fixat jobb mellan sommarjobbet och AT-tillträdet.

Tillsammans med sin fixarälskling har hon ävenså fixat 20 halvpallkragar. Helst hade hon förstås velat ha helpall-, men fan inte för 150 kronor styck på någon rämmilaffär. Det fick bli halvpall.

Fixarälsklingen har fixat 10 kubik jord åt sin skyllajza. Den ligger i en hög snett bakom carporten, där invid vedstapeln, halvvägs ute på allmän - men tämligen igenvuxen - väg. Många skottkärror blir det.

Fixarälsklingen har också fixat en bil. En Toyota Avensis kombi D. Mer upphetsande än så blir det inte i en barnfamilj på landet utan jeep-drömmar. Man kunde välja mellan grå, grå, grå, mörkgrå, ljusgrå, silvergrå, grafitgrå, olivgrå och gråbeige. Det blev en röd. Drakungen ville det. Vad jätteskoj det ska bli att ge sig ut och övningsköra i splitter ny bil i helgen. Inte. Fast jag kör hellre diesel, om man säjur.

Trollungen har fixat tvenne små bissingar och ett halvschysst sittande.

Drakungen fixar mest bråk. Och så att vi slapp en grå bil. Eller en grå. Eller en grå. Bra fixat Drakungen!


Och apropå diesel... Jag kanske skulle börja kalla mig för Dr Diesel. Jag är ju typ lika trevlig och lika fager. Fast kanske något mindre bystig, då.



* Som raraste Mårr kallade mig här förleden.



Kommentarer:
[2008-04-29 15:12] morsan: *gapskrattar* Ja du, du kan du...
Hos mig är halva rabatten is- och snöfri, det ser onekligen lite kul ut när tulpanerna envisas med att sticka upp i isen.
Har hittat en varmkompost, mullbanken, säljs i Mora, www.jordman.se ca 2000:-
Hör av dig om ni inte får tag på färg så kan jag jaga här...

[2008-04-29 15:43] Mårr: Men sedär - tänk att jag alltid har rätt! :D

Fixarskyllajzan i den röda dieselbilen - sicket vinnarekipage!

[2008-04-29 17:26] Skylla: Som ett tillägg så använder jag inte lackstövlar och piska heller, utöver att jag inte är lika bystig då alltså.

[2008-04-29 19:10] Bettty: Vad är det för skillnad på hel och halvpallkragar? Jag har tre jag, ingen aning om ifall det är hel eller halv.

[2008-04-29 21:47] Vicky: Det blir finfint att övningsköra i ny bil. Alldeles fantastiskt, till och med, sa Vicky som är väldigt trött på att övningsköra i Volvos och SAABar. Jag tror helt enkelt att jag valt fel märke, i en Toyota skulle jag genast bli kolugn. Eller nåt.

[2008-04-29 21:51] Skylla: Bettty: Helpall = 120x80 cm. Halvpall = 60x80 cm.

[2008-04-29 22:41] Skylla: Vicky:Ja, i synnerhet i en röd diesel :)
Och nej, SAABar är ingen hit. Jag avskyr Älsklingens. Hur fan kan man köpa en SAAB, liksom? Ful är den också. Redan första gången i bilskolans Golf var en ren lisa.

[2008-04-29 23:09] Bettty: Aha, då har jag helpall.

[2008-04-30 09:13] Skylla: Bettty: Ja, det känns som om det är typ bara jag och några företag på Södra Backa som har halvpall :(

[2008-05-01 22:52] Skylla: morsan: Ah, du har identifierat Älsklingen på forumet. Jag blev lite mörkrädd där ett tag. Han sa att han fått ett meddelande från dig, men att det var tomt.
Men... har ni verkligen snö kvar?!?? Här är det ju faktiskt vår nu.

[2008-05-01 23:24] morsan: Jo, det var inga problem, det kommer inte frågor om de färgerna så ofta och med dina holkar i färskt minne :)
Regnet tog det sista nu, det blir alltid en driva liggande framför rabatten

Inga kommentarer: