lördag 7 februari 2009

Såg ni?!

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Det där med skräckfilmer är ju verkligen inte min grej. Verkligen inte! Men hur det var så zappade vi oss in på 'Alien 13' - eller nått - och medan jag satt där och förundrade mig över hur en klonad Ripley efter tvåhundra år kunde återuppstå med en alien i sig - som om aliens inkorporerade sitt DNA i värddjuret, som ett annat retrovirus - så fastnade vi där, framför tv:n. Och precis när en karl hade blivit attackerad bakifrån av en alien (ja, det var gott om de små dregglande rackarna, må ni tro!) och ur sitt bakhuvud plockade fram en blodig, hönsäggsstor* köttbit**, så blev det reklamavbrott:

Burger King! Hamburgare! 100% nötkött!

Ha ha! Jag undrar om de visste vad de betalade dyra reklampengar för. Älsklingen och jag skrattade gott.

Och innan allt detta hände så satt jag, för övrigt, och fascinerades över hur ett antal Eurekabor kunde muteras och börja utvecklas mot en primitivare form. Och detta i form av gröna fjäll på magen och halva ansiktet, gud bevars!

Herregud! Jag måste sluta titta på tv. Det är inte hälsosamt.



*Ja, jag är ju doktor. Doktorer uppger alltid storlek på oaptitliga saker genom att jämföra med mat.

** Ja, hur man kan hitta en dylik köttbit i bakhuvudet övergår mitt doktorsförstånd. Det kanske skulle föreställa hjärna, jag vet inte. Men det såg då snarare ut som en blodig bit muskel än en klump med fettinbakade nervceller.

Inga kommentarer: