onsdag 18 februari 2009

Surt sa räven

(SKYLLA PÅ HYPODEA)

Eller Sålunda talade neggot

Viktminskning: Jag har tappat fyra kilo sedan jag började AT. För första gången sedan jag (samtidigt) passerade 30 och slutade röka är jag under 60 kilo. En gång i tiden var det viktigt det där. Jag kämpade som ett djur för att gå ner till mina 57-58 kilo igen. Tränade och svalt och tränade och tränade och tränade. Jo jo, på den tiden fanns det en och annan muskel på den skyllska lekamen. För mig är viktminskning ingenting annat än ohälsa, nu för tiden. Fysisk eller psykisk. Viktminskning är KOL, depression, cancer, demens...

Köpstopp: (ellervanikallare). Kommer inte på fråga! Det har jag haft i större delen av mitt liv. Nu kan jag i alla fall shoppa någon enstaka gång ibland. Om jag har tid. Det går ingen ekonomisk nöd på mig, men faktum är att min bror tjänar 8 500 kronor mer i månaden än jag, där han står på verkstadsgolvet. Utan ett öre i studielån. Det trodde ni inte?!

Lattemammor: Hur bär de sig åt? Mina ungar har aldrig någonsin gått att ha med sig på offentlig lokal utan att jag har behövt ägna 99,9% av tiden åt att hålla ordning på dem och det hela slutat i gråt, tandagnisslan, utbrott och en Skylla som svär dyrt och heligt att aldrig, aldrig någonsin mer försöka ta med barnen någonstans överhuvudtaget. Jag skulle aldrig någonsin ens hinna beställa latteeländet, än mindre dricka den. Och prata med väninna? Skämtar ni?!?



Kommentarer:
[2009-02-18 17:20] Doriz: Oj då.

[2009-02-18 18:55] aniara: WORD! Instämmer i allt faktiskt även om det handlar om dig.
precis så är det, och hör sen!

[2009-02-18 19:04] ikapiika: Trot eller ej, Min lillkorv är (eller var senast vi provade) en fröjd att ha med på café, i varje fall så länge man håller det någorlunda kort. Med T fanns det inte en chans, nu går det och ta med henne på lokal om hon är på det humöret.

Inga kommentarer: