fredag 11 september 2009

Hypo

Vanemässigt, nästan tvångsmässigt går jag in på Hypodea så fort jag sätter mig vid datorn. Jag vet inte varför. Jag läser egentligen inte när jag är där. Det ser tråkigt ut där, tycker jag. Och jag vet inte om det är för att jag vill att det ska se tråkigt ut. För att jag inte ska känna av min förlust. Jag har ingen längtan tillbaka, men jag saknar det jag en gång hade - eller trodde att jag hade. Jag saknar känslan av tillhörighet. Nu känner jag inte tillhörighet någonstan, utom möjligen i min lilla familj. Jag är en som inte hör till och inte passar in. Inte någonstans.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk, jag gör precis samma sak! Först Hypo, sen Fallfrukt och sist mina RSS-feeds. Och Hypo ögnar jag bara förstrött igenom och läser nästan ingenting. Märkligt.

/Ipppo-Olivia

EvaP sa...

Du passar ihop med mig.

kicki sa...

jag saknar dig på hypo! Även om jag är glad att du finns kvar nånstans, och det egentligen inte är krångligare - snarare tvärtom! - att läsa i rss-läsaren än på hypo, så är det inte samma sak att inte vara grannar längre.

Men att höra till slipper du inte ifrån - vi har ju hängt med dig hit, nicht?

KD sa...

Jag går fortfarande in där och upptäcker att jag inget vill läsa när du inte är där. Vanemässigt är ordet sa Bull.

funderationer sa...

Jag går också dit av gammal vana. Blir lika besviken varje gång. Nästan bara tråk, och tomt.
Och du passar visst in! Annars hade du väl inte haft en hel drös med läsare som hängt med dig hit? :)

Kristin sa...

Klart du passar in! Vi är ju här.

Scylla sa...

Åh, tack söta ni för fina ord! Jag blir alldeles rörd.

Fast någon drös är ni ju inte direkt. 12 inbjudna. Bara några enstaka som bett att få följa med.

Jag önskar bara att jag kunde passa in någonstans IRL också.