fredag 11 december 2009

Ortopedop

Op igen. Kosackmössa. Munskydd. Sterilium. Bli påklädd, opsyrran framför och uskan bakom. Händerna ner i handskarna. Knyta bandet. Stå med. Hålla hakar. Diatermera. Suga undan lite blod, eller torka. Se och känna strukturerna där inne, se hur tjock peroneusnerven är och hur den försvinner in mellan muskelbukarna på underbenet och hur otroligt stram och hård Tractus ileotibialis (pekbar bild) är. Sy lite.

Ja, jag vet att det är lika patetiskt nu som tidigare, men jag njuter. Fortfarande. Och ibland står jag knappt ut med tanken på att jag snart inte får vara med om det mer. Jag ska sno med mig en flaska Sterilium innan jag slutar. Som tröst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, jag förstår. Och jag hängde med på tractus iliotibialis - stolt.

Själv känner jag att det är nu vill jag börja kursen, nu när jag har en helg kvar i Malmö. Det är nu jag hade haft nytta av alla lektionerna och undervisningen som jag inte förstått mycket av.
EvaP

PS jag måste kommentera anonymt för det köper inte något som slutar med "evasfotodagbok".

Scylla sa...

Menar du att det inte funkar med 'Namn/webadress' som "profil"?

Anonym sa...

Inte det minsta patetiskt! <3