söndag 25 november 2012

Fågelåret runt - och lite annat


Jo, den var trevlig. Det är förvisso alltid trevligt med fåglar. 52 fåglar, en för var vecka, var och en presenterad den månad då det är störst chans att få se den - så där, ungefär :)


Jag hade så mycket fåglar här förut och jag var så glad över dem. Nu är det inte många kvar. När Älsklingen är hemma bryr han sig inte nämnvärt om att fylla på i fröautomaterna och det är nermörkt när jag åker och nermörkt när jag kommer hem, så det blir inte av att jag tufsar ut och fyller på. I synnerhet inte när jag nu mera bara har två timmar på mig att träffa mina barn i vaket tillstånd. Ja, i veckorna då.

Idag har jag emellertid träffat barnen flera timmar, varit ute hos höns och ankor flera gånger - gjort rent hönshus, smort hönsaben och burit höns till nya sittpinnarna, som de inte fattar att de ska sitta på - och så har jag fyllt på fröautomaterna och talgbollshållarna.

Det är inte vettigt att jobba heltid. Det är inte vettigt att bara vara hemmavid när det är mörkt.

Inga kommentarer: